Doliny bieszczadzkich rzek
Górskie widoki Doliny i potoki Zalew soliński Ciekawe miejsca Fotografie

do góry

Rzeka Solinka  -  Solinka

Źródło na polanie, w cieniu szczytów Kiczerki, Rosocha, Hyrlaty i oczywiście pasma granicznego. Długość jej wynosi ok. 45 km,

Nie ma tu szlaków turystycznych z wyjątkiem granicy ze Słowacją. Do źródeł Solinka prowadzi droga; kamienista, polepiona szczątkami asfaltu. Wije się skrajem lasu i dochodzi do miejscowości Żubracze. Wiedzie też tedy torowisko kolejki bieszczadzkiej.

Wspaniała dolina dla kochających samotne wędrówki niekoniecznie po połoninach

Polecam trasę na rower. Można się tu wybrać jadąc z Cisnej, przez Majdan i w Żubracze skręcamy w lewo przed torami.

Piękne miejsce dla kochających spokój, ładne krajobrazy. Przygotowany nawet mały staw rybny - ale prawa do niego maja tylko zrzeszeni w związku wędkarskim w Cisnej.

Cmentarz dochodzimy do niego idąc drogą w kierunku źródła Solinki - mijamy domy mieszkalne i 200m. dalej skręcamy w lewo do lasu. Cmentarz leży 10m. od drogi